fredag 17 maj 2013

It's raining cats and dogs

Dagen började med dånande åska och hällregn. Underbart att vakna till tycker jag! Jag finner sådan otrolig ro i att ligga och lyssna på regn som forsar ner från de hängrännslösa taken. (Och tänker tillbaka på när jag första gången fick lära mig att det spöregnar heter "it's raining cats and dogs" på engelska) Fast det bästa kommer ju egentligen efter regnet. När jag ska gå ut på promenad och njuta av den sanslöst underbara doften som infinner sig efter ett sommarregn. Dessutom är jag glad för att det regnar, för Kristoffers skull. Har har nämligen pollenallergin från helvetet just nu och är helt slut i kroppen av allt nysande, snytande och ögondroppstagande. Och det brukar ju bli lite bättre när det har regnat för de som har allergi har jag fått veta.
20130514-IMG_8240
Annars då. Jo tack. Jag ska göra min sista franskaövning idag. Kommer tyvärr inte kunna skriva tentan eftersom jag flyger hem till Sverige och är på 80 års kalas när tentan går av stapeln. Ah, c'est la vie. Sedan har vi börjat förbereda oss på hemresan och lagt upp en massa saker på motsvarande blocket (Craigslist). Har gått förvånansvärt lätt än så länge. (Jag vet inte om jag borde vänta mig ett bakslag eller inte...) Vi har i alla fall sålt min cykel, lovat bort sängen, 3-sits soffan, TV:n och TV-bänken. Känns sjukt bra. Och idag kommer en kille och ska kolla på bilen igen.
Från Kristoffers förra besök i Seattle. 

Sedan ska jag packa också. Imorgon - tidigt som fan - åker vi nämligen till San Francisco, Portland och Seattle på kombinerad semester och träbroinspirationsresa. Egentligen har vi (läs Kristoffer) verkligen inte tid eller pengar att åka men vi panikbokade flygbiljetterna för några veckor sedan och kunde vi inte avboka dem så nu peppar vi i stället inför att få se allt. Ska bli så jäkla häftigt att se Golden Gate bron, Redwoodskogarna, Alcatraz, Space Needle och allt annat. Ni som har varit där: vad MÅSTE vi absolut see/göra medan vi är där? Blir supertacksam för alla tips - små som stora.

1 kommentar: