lördag 27 april 2013

Chicago med Johan

Johan på besök

Jag tänkte jag skulle passa på att berätta om sista dagen som Johan var och hälsade på oss. Vi bestämde nämligen oss för att spendera den dagen i Chicago tillsammans. Efter lite om och med lyckades vi parkera bilen vid flygplatsen och tog tåget in till stan.
Johan på besök
Vi började med att åka upp i Willis Tower så att Johan kunde få gå på glasbalkongen. Det var nästan helt folktomt och vi kunde kolla på utsikten i lugn och ro.
Johan på besökJohan på besök
Efter det var det redan dags för lunch och vi gick och åt lunch på ett trevligt brunchställe. Vi bestämde oss för att åka på de upphöjda tågen dit och det var faktiskt en oväntat häftig upplevelse. Det kändes som att vi åkte tillbaka i tiden och själva perrongen var i trä vilket jag tyckte var supermysigt.
Johan på besök
Efter det promenerade vi runt i Millenium park för att spana in the bean och the familiar faces med sina tillhörande "fontäner".
Johan på besök
Vi bestämde oss för att det var lite ont om tid för att hinna med museum så istället tog vi hissen upp till 96 våningen i Hanccok tower för att dricka öl och kaffe samtidigt som vi kollade på utsikten. Helt klart trevligare att vara där på dagen tyckte jag eftersom det inte var någon kö så vi kunde sitta precis var vi ville.
Johan på besök
Sedan tog vi en sväng ut till Navy Pier och trånade efter stora båtar och sommarvärme. På vägen dit såg jag dock det grönaste trädet jag sett i år och var tvungen att fota det.
Johan på besök
Efter navy Pier promenerade vi i sakta mak in och runt om i staden innan vi slutligen tog tåget tillbaka ut till flygplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar