måndag 18 mars 2013

Jäkla skitdag

Fan vilken skitdag jag har haft idag. Jag lyckades låsa in mina nycklar i bilen (med motorn igång och extranycklarna på väg till Louisiana med Kristoffer). Total panik uppstod och jag skrek "nej, nej, nej" rakt ut över parkeringen. Stora flingor dalade snabbt till marken samtidigt som jag desperat sökte efter någon annan person som kunde hjälpa mig. Jag övervägde på riktigt om jag borde försöka krossa glasrutan för att komma in, men tack och lov gjorde jag inte det.
För tillfället hatar jag allt som har med bilen att göra.
Istället fiskade jag frenetiskt upp mobilen och ringde Community Center för att kolla om de hade någon låssmed. Det hade de. Men bara för lägenheterna och brevlådorna. Jaha. Så i stället sprang jag upp till lägenheten och gogglade upp första bästa låssmed. Visst. Han kunde komma om 20-30 min. Snälla skynda dig, bad jag eftersom bilden var igång. 40 minuter senare kom han och på ca 30 sekunder hade han fått upp bildörren så att jag kunde kasta mig in och stänga av bilen. 120 jävligt osköna dollars slutade notan på. Jaha. Bara att tacka och bocka och hosta upp sedlarna. Tänk vad mycket roligt jag hade kunnat göra för de pengarna. Men jag tröstar mig med att jag i alla fall inte hade lyckats låsa in husnycklarna eller mobilen...
Borde vara förbjudet att dåliga saker händer när man är sjuk och ynklig



Nä, nu ska jag försöka glömma det här och göra något roligt i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar