måndag 4 februari 2013

Lördagen som gick

I lördags bestämde vi oss för att vi ville gå lite museum efter att ha skypat några timmar med halva familjen. Så vi åkte in till stan för att gå på Wisconsin Historical Museum. Jag hade kanske lite onödigt höga förväntningar efter att ha varit på Chazen så jag blev lite besviken. Det kändes som att de hade försökt klämma in så mycket fakta som möjligt på en pytteliten yta så allt var väldigt rörigt. Dessutom var det lite svårt att hänga med på tidslinjen, även om de gjort ett bra försökt att dela upp museet efter våningsplanen.
Wisconsin Historical Museum
Först ut var lite fakta om Wisconsins Indianer/Ursprungsbefolkning som jag tror levde där för typ 3000 år sedan. (Kan vara 30 000 år sedan också också. Jag är inte helt säker... Ja, jag sa ju att det var rörigt!) Det var i alla fall kul att få lära sig lite mer om dem och hur de levde. Måste erkänna att jag vet extremt lite om dem. Men det kanske inte är så konstigt. Sedan åkte vi upp en våning och framåt i historien då de första nybyggarna kom. Ytterligare en våning upp kom vi till fram till början av 1900-talet och lite om dagens Wisconsin. Där passade jag på att posera med en gammal bil. Festligt värre.
Tipsy CowTipsy Cow
Efter museet var vi vrålhungriga och bestämde oss för att äta på the Tipsy Cow där vi har varit en gång tidigare och käkat Friday Fish Fry. Mycket passande att vi valde att äta massa processerad mat med tanke på filmen som vi såg på kvällen sedan... Fast gott var det i alla fall. Speciellt tryffelpommes fritesen :) Saknades bara lite riven parmesanost på så hade de varit ännu bättre.

2 kommentarer:

  1. Mmm, såg gott ut det där och man blir hungrig av att gå på museum (kanske extra mycket om de är röriga och oorganiserade). :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! kul att det ger mersmak
      kram Lina

      Radera