torsdag 14 februari 2013

14 februari

Alla hjärtans dag. Den 14 februari. Det är märkligt hur man kan känna inför vissa datum. Jag har aldrig tänkt på den 14 februari utan att i nästa andetag tänka att "det är min gamla klasskamrat, Johans födelsedag". Vi gick i samma klass 1-9 men kände väl egentligen aldrig varandra. Kanske skulle jag inte komma ihåg hans födelsedag om det inte vore för att han dog innan vi fyllt 20.
Han var adopterad från Chile och jag minns att jag tänkte att hans föräldrar var lite äldre än mina. Jag tänkte att de måste ha väntat så himla länge på att få sin son. Jag minns att hans pappa alltid var så engagerad i allt vi gjorde med klassen. Och så förlorade de honom så tidigt. Det känns så jävla orättvist. Det är det jag tänker på när jag tänker på den 14e februari...
Jag hoppas att ni tänker på något lite trevligare när ni tänker på den 14 februari än vad jag gör och att ni får fira (hur/om ni än väljer att göra det) med era nära och kära. Själv ska jag och Kristoffer köpa en bukett tulpaner och glo på TV tror jag.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar