fredag 25 januari 2013

Välsaltat

Så här innan det är dags för helg tänkte jag bjuda på lite välsaltade bilder från Milwaukee och Madison. För jag tycker verkligen att det är löjligt hur mycket salt de använder här. Vägarna är liksom helt vita och det är svårt att se markeringarna för t.ex. övergångsställen eftersom det inte finns någon kontrast mellan asfalten/betongen och den vita markeringen. Jag som tänker på miljön i första hand tycker ju dessutom att det här är helt galet och förundras hur man kan tillåta det. Speciellt med tanke på hur mycket sjöar och vattendrag som finns här och som torde påvärkas av det...

Anyways. Jag hittade tyvärr ingen bild på det infärgade saltet. Här använder man nämligen mycket infärgat salt för att det ska synas att det är saltat på vägarna. Men, ni får helt enkelt försöka föreställa er hur det ser ut när man slänger ut ett ton blått eller lila salt på vägen som sedan ger en blå/lila slaskig sörja när snön smälter.
Milwaukee
Så här såg det ut vid en lyckstolpe i Milwaukee.
Nyår 2012/13
Så här såg det ut på busshållsplatsen vi väntade på bussen hem på nyårsafton. 
Nu tänkte jag att jag eventuellt ska ge mig i kasst med ett litet brödbak eftersom vi ska träffa the Scandinavian-American Club i kväll. Alternativt ska jag köpa något smaskigt bageribakat att ha med. Ska bli kul att träffas. Får se om de har någon ny spännande skandinavisk aktivitet inplanerad snart som vi kan hjälpa till med.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar