onsdag 30 januari 2013

Tokigt väder

Vi har haft riktigt tokigt väder de senaste dagarna. Så tokigt att jag till och med känner att jag måste skriva något om det. Det har gått från -13 till +5 (med åska) till 0 och snart ska det bli -22. Och allt detta på typ 5 dagar! Det kanske inte är riktigt lika snabba växlingar som när jag bodde på Irland, men det är banne mig inte långt ifrån.

Igår regnade det galet mycket på eftermiddagen och naturligtvis skulle jag ge mig ut på äventyr då. Tänkte att "jag skippar regnbyxorna för det duggregnar ju bara lite." Naturligtvis missade jag sedan min ena buss när jag skulle hem från stan, men tänkte hurtigt att jag ändå behöver lite extra motion. Mycket dåligt val. Jag hade på riktigt inte kunnat bli blötare om jag så hoppat i sjön med kläderna på. Det enda som var bra med att bli genomblöt var ju i och för sig att jag tyckte det var motiverat att unna mig själv ett varmt bad. Idag vräker i stället snön ner, vilket man ändå måste tycka är bättre en gårdagen... Se bara på bilderna så förstår ni var jag menar. (Hade tyvärr bara mobilen med mig så kvalitén är under all kritik, men jag tror att ni förstår ändå)
Så här ledsamt såg de ut vid barnens skolas isbana, före det hade börjat regna och åska. Men även om det såg tråkigt ut så var det faktiskt jättevarmt och skönt just då.
Så här såg det ut på den ena bussen jag satt senare på dagen igår. Kan inte fatta att jag bestämde mig för att gå sista biten hem (20min) efter att ha sett det här...


Så här ser det ut utanför lägenheten just precis nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar