söndag 30 december 2012

Mer om året som gick

Okej, jag vet att ni precis betat igenom två mastodontinlägg men jag hittade en lista hos UnderbaraClara  med frågor om året som gått. Så då tänkte jag att jag och Kristoffer skulle besvara dem, fast jag tar mig lite friheter att justera lite....
Maj
Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
L: Allt med flytten till USA känns väldigt nytt så det är svårt att komma på en specifik sak som är ny.
K: Jag sa upp mig från mitt jobb, och började på ett nytt

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
L: Ja, jättemånga. Folk ploppade ut ungar som om det inte fanns någon hejd på det
K: Ja

Dog någon som stod dig nära? 
L: Nej, tack och lov
K: Nej
Stresa
Vilka länder besökte du? 
L: Italien och USA(tycker inte riktigt att mellanladningarna på flygplatserna räknas)
K: Italien och USA

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? 
L: Jobb. Jo jag vet ju att jag har kvar mitt jobb när jag kommer hem, men jag saknar det som sjutton just nu.
K: Jag vet inte...

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 
L: 10 september - dagen då vi kom till Madison
K: 3:e september (för att jag fyllde 30) eller 10:e september
Kristoffer får stipendie
Vad var din största framgång 2012? 
L: Oj, vad svårt.
K: Att jag fick Sverige-Amerika stipendiet som finansierar min (vår) vistelse i USA.

Största misstaget? 
L: Att jag inte litade tillräckligt mycket på mitt eget omdöme och min egen magkänsla.
K: Att vi köpte så (hård) billig säng i Madison!
Stresa
Bästa köpet? 
L: Hrm. Trixigt att välja ut en sak så jag tar något lite mer abstrakt i stället. All mat som vi åt i Stresa - herre min skapare vad gott allt var på den där-lilla-restaurangen-som-jag-inte-kommer-ihåg-namnet-på.
K: Någon av alla teknikprylar (eftersom jag bara köper bra och nödvändiga saker) eller bilen.

Vad spenderade du mest pengar på? 
L: Kanske nya bilen?
K: Flytten till USA

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
L: När vi fick reda på att vi kunde åka till USA
K: Ja, att vi fick möjligheten att åka till USA.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012? 
L: Gangnam Style, Dansa Pausa, Some nights, What makes you beautiful och så klart allt med Florence and the Machine
K: Gangnam Style(eftersom den är överallt) och Some nights (eftersom Lina sjunger på den titt som tätt)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
L: Både och. Jag tyckte att jag svävade mellan hopp och förtvivlan jävligt länge. Det gör jag fortfarande faktiskt.
K: Svårt att säga

WOW 2012
Vad önskar du att du gjort mer? 
L: Träffat mina vänner.
K: Umgåtts med mina vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre? 
L: Oroat mig om framtiden - allt löser ju sig ändå på ett eller annat sätt så det tar lite väl mycket energi från mig att gå och oroa mig så mycket som jag gör.
K: Tittat på TV

Blev du kär i år? 
L: Ja, i killen som spelar Ryan i Suburgatory. Hur dum-söt som helst. Som en liten hundvalp!
K: Kär? Inte mer kär än vad jag varit tidigare

Favoritprogram på TV? 
L: Har nog egentligen inte bara ett favoritprogram men om jag måste välja ut något så får det bli briljanta Downton Abbey. BBC kan verkligen göra fängslande kostymdrama.
K: Gold rush - nej, jo Gold rush och Amerikansk fotboll.

Bästa boken du läste i år? 
L: Hunger Games
K: Ingen specifik
snö - 20121221 - 14
Något du önskade dig och fick? 
L: Visum till USA och sedan arbetstillståndet. Och snö på julafton!
K: Sverige-Amerika stipendiet

Något du önskade dig och inte fick? 
L: Flera saker men det jag tänker på just nu är något jobb i Madison
K: Klocka
September på Junigatan
Vad gjorde du på din födelsedag 2012? 
L: Firade med mamma, pappa, Kristoffer, Johan och Caroline på Villa Belparc och hade väldigt mysigt. Vet i och för sig inte om det var just på min födelsedag, men det var så vi firade i alla fall.
K: Var ute och åt och gick på bio med Lina, Katta och Johan.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
L: Jobb i Madison
K: Att Lina hade fått jobba i USA

Vad fick dig att må bra? 
L: Kristoffer
K: Familjen (Lina inkluderad)

Vilken kändis var du mest sugen på? 
L: Kate Middleton - önskar att jag hade hennes hår
K: Taylor Swift!
Stefans 40års fest
Vem saknade du?
L: Hela min och Kristoffers familj. Kan inte välja bara en av dem.
K: Familj och vänner

De bästa nya människorna du träffade? 
L: Hela familjen Bath. Jag har verkligen aldrig någonsin träffat så varma och fina människor.
K: Människorna i Madison men framför allt min chef Jim W på FPL

Mest stolt över? 
L: Kristoffer, för att han är så bro-nörd-smart
K: Vet inte

Högsta önskan just nu?
L: Att vi får lite besök från Sverige
K: Att det blir en bra vår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar