lördag 29 december 2012

Året som gick (del 2)

Och nu fortsätter jag min sammanfattning av året som gick.

September 2012
IMG_2030het chilli20121021-IMG_3158
Den 10:e kom vi till Madison, WI. Jetlaggade som få åkte vi runt som galningar första veckan för att handla möbler till vår lägenhet där. Jag bakade och lagade mat allt vad jag orkade. Jag kom in i en vana att springa eller promenera runt vårat område Eagle Heights, Community Gardens, Biocore Prairie och Picnic Point.Vi gick på Farmers Market och besökte Allan Centenial Garden. Sedan tog vi en tripp till Devils Lake State Park med Jim och hans familj.

Oktober 2012
IMG_2918 IMG_2649Halloween - 20121030 - 2Brunch
Vi gick på College football när Badgers spelade. Det var svinkallt men jätteroligt. Och njöt vi av vackra höstfärger. Vi gick på farmers market igen och började komma in i en helgrutin med att äta brunch på olika restauranger. Jag hjälpte John med lite släktforskning och som tack för hjälpen fick vi operabiljetter till A Masked Ball. Vi pyntade lägenheten inför Halloween och köpte litervis med godis i fall det skulle komma busiga barn.

November 2012
20121115-IMG_3854Ely - 20121123 - 27HooverDam - 20121121 - 1Zion - 20121126 - 9
President Obama och the Boss var på besök och det ville vi inte missa (igen). Jag träffade Majas kompis Megan och kom på Snow Flake Cutting Party hos henne. Vi åkte till Las Vegas, Hoover Dam, Ely, Zion National Park och Grand Canyon National Park. I Ely firade vi thanksgiving med Kristoffers värdfamiljer och ville inte åka därifrån.

December 2012
snö - 20121221 - 1
Vi köpte vår alldeles egna julgran. Jag hjälpte John att sätta ut burar för att undersöka fiskpopulationen i en liten dam. Vi hjälpte till att ordna julfest med Skandinaviska-Amerikanska Klubben. En snöstorm några dagar innan jul gjorde att vi fick en vit jul. Julen firade vi med familjerna via skype och med Johns familj.

Det har varit ett spännande år och det ska bli roligt att se vad 2013 har i beredskap.Jag vet i alla fall att vi kommer resa runt lite här i staterna och kanske hemma i Sverige, min farfar fyller stort och det måste naturligtvis firas. Det kommer bli lek och bus med Kristoffers syskonbarn i Sjötorp, flottfärder i Revesjö och sist men inte minst kommer Kristoffer (med största sannolikhet) att presentera sin doktorsavhandling i november/december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar