fredag 16 november 2012

Snow flake cutting party

Igår kväll vad jag på ett typiskt (hrm..) och ytterst traditionellt (hrm... eh... ja) "snow flake cutting party".  Vi började med att gå loss med saxarna för att skapa fantasifulla och unika snöflingor, efter en noggrann genomgång av tillvägagångssättet. Tanken var att vi skulle kolla på Snobbens thankgivingavsnitt också som uppladdning inför nästa vecka, men deras dvd-spelare valde att strejka kvällen till ära. Gjorde inte så mycket dock, säger jag som inte vet vad jag missar :) Vi skippade kvällsmaten och åt lussebullar och chokolate chip cookies med champagne till. Oerhört trevligt var det i alla fall.
20121116-IMG_3863
Jag var till och med så modig att jag körde (jag gillar ju inte att köra bil liksom) vår monsterbil dit. (Och nej, jag drack naturligtvis inte och körde bil efter - så amerikaniserad har jag inte blivit än) Eller ja, så värst modigt var det väl egentligen inte om jag ska vara helt ärlig. Jag ville helst skippa att vara ute i mörkret för mycket eftersom jag just nu plöjer igenom twilight böckerna (bättre sent än aldrig?). Jaha, säger ni då. Och vad i hela världen har det med bilkörandet att göra? Jo, det ska jag tala om för er. Jag har extremt livlig fantasi och ju kortare tid jag kan spendera i mörkret (bland alla vampyrer och varulvar) desto bättre. Då känns det säkrare att sitta fastspänd i en bil.

Eftersom Kristoffer är borta på östkusten den här veckan fick jag med mig en påse chokolate chip cookies hem till honom. Väldigt gulligt!

Translation: I had a blast at Megans 'snow flake cutting party' last night! We went wild with the scissors and cut some very creative and 'unique' snow flakes. After a while we even brought out the glitter. Fun! We skipped dinner and filled out stomacks with saffron buns, chockolate chip cookies and champagne (well, not me because I was driving). A very good night indeed. (I mean, how could anyone go wrong with glitter?!)

4 kommentarer:

  1. Hej Lina,
    bra att du håller igen på amerikaniseringen åtminstone vad gäller alkobilkörnuing.
    Du får gärna förklara lite mer omkring snowflakecutting och thanksgiving.
    Idag åkte Krilles gamla lådbil sista resan tillsammans med Batmans bur till soptippen.
    Snart är hela vinden städad - Puh !
    Kraam från Tranås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis. Man tager ett styck vitt papper. Sedan klipper man det så att det är fyrkantigt. Sedan blir det lite trixigt när man ska göra det till en oktagon för då ska man först vika på mitten till en triangel och ytterligare ytterligare en gång till till en triangel. Sedan viker sin triangel 1/3 på vardera sidan... Hrm. Blir lite krångligt att förklara känner jag. Får återkomma med en guide helt enkelt. Men konceptet är rätt enkelt egentligen - gör en symetrisk oktagon, vik och klipp :)
      Oj, vilken fart ni har med röjandet! Spännande att se hur det blir i Sjötorp.
      kram Lina

      Radera
  2. Vad roligt det ser ut och fint att pyssla tillsammans!

    Tack Lina för din gulliga hälsning. Blev så glad! Och ja, allt utom en bild (staketet) är från CT :-)

    Hoppas du har en härlig lördag!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väldigt mysigt. Hade dock pappersbitar precis överallt efteråt. Men det påminde lite om lekis så det kändes rätt mysigt ändå.
      Ja vad härligt med CT. Hoppas jag kan resa dit någon gång. Hade varit skoj att se hur det ser ut vid kusten utanför NY.
      kram Lina

      Radera