tisdag 13 november 2012

Ljusterapi

Snart är det jul. Jo men det är sant. Herregud, november är ju snart slut och då är det dags att börja piffa lägenheten inför the big holiday. Vi har faktiskt tjuvstartat lite redan. Inte så mycket glitter och glans än så länge men lite ljusslingor har i alla fall inhandlats (svårt att visa på bild men jag gjorde i alla fall ett försök med bilderna nedan). Funderar bara på var vi ska hänga upp de andra två ljusslingorna. Tror det får bli en i sovrummet också för att öka på mysfaktorn ytterligare. Och så slog vi så klart till på lite röda värmeljus och massa vanliga ljus när vi var på Ikea.
20121113-IMG_3828 20121113-IMG_3829
Väntar med spänning på att se om amerikanarna dekorerar sina hus så galet som de gör i alla filmer, eller om det faktiskt bara är just på film som folk går bananas med julbelysningen. Fast... Med tanke på hur dåligt med gatubelysning det är här så börjar jag faktiskt förstå folk folk som klär in hela sin trädgård i lampor. Om de bara ville skippa alla självlysande tomtar och renar så skulle jag vara nöjd. Men, jag ska inte döma förrän jag har upplevt det.

Translation: Since we are leaving Madison during thanksgiving and the rest of november we are slowly starting to prepare for Christmas by putting up some more lights. I love waking up to those warm and bright christmas lights.

6 kommentarer:

  1. Fint ni fixar!

    Vår granne har dragit igång redan såg jag idag...ungefär som "Ett päron till farsa firar jul" typ. Jag ska fota!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Gud vad härligt amerikanskt det låter :)
      kram Lina

      Radera
  2. Jag vill absolut veta om de verkligen dekorerar så där galet som man har sett. Och visst kan man smygstarta med julbelysningen. Jättefint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska definitivt ta bild på det om jag ser något galet hus :)
      /Lina

      Radera
  3. Jag längtar också efter mer belysning i allt mörker..Vi är ju heltokiga i levande ljus och får knappt plats med mat på matbordet för alla ljusen.
    Härligt.....Men någon extra belysning lär det inte bli på Junis ibland alla flyttlådor. men i december i Sjötorp...Dåååååå ska vi ta igen det...Kramar Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det kommer bli så himla fint i Sjötorp! Det är jag helt säker på. Hade varit mysigt att få fira jul där men vi får väl göra ett försök på det nästa år i stället... Ni får ta massa bilder på det så länge :)
      kram Lina

      Radera