onsdag 17 oktober 2012

Zucchinitorn

Det var länge sedan jag testade någon ny maträtt nu. Jag har inte känt mig särskilt inspirerad så det har blivit gamla klassiker. Inte fel det heller men ibland är det kul att pröva något nytt. Så, går var det dags. Hittade den här tjusiga bilden på Zucchinitorn med blomkålspuré som Elsa lagat. Det var lite av en chansning eftersom jag inte äger en mixer så då är det lite svårt att göra puré, men jag har en vanlig elvisp så jag gjorde ett försök ändå. Blev ganska bra faktiskt, förutom att jag fick blomkålspuré överallt, men nästa gång byter jag nog ut auberginerna mot typ champinjoner eftersom varken jag eller Kristoffer tycker det är särskilt gott.
IMG_2900
Det gör inte så mycket att jag inte fick en bild på den färdiga maträtten. Jag tycker råvarorna ser minst lika goda ut. Hittade dessutom några gigantiska, gula bifftomater till tomatsalladen som var nästan orangea i färgen när man delade dem. Smakade super!
IMG_2901
Zucchinitornen trillade ihop lite men det tycker inte jag gör så mycket. Eftersom det var så mycket ost (hittade en hårdost som hette Dubliner eller något i den stilen och det tyckte jag lät festligt så den tog jag) i och på dem påminde det mig faktiskt lite om raclette.

På torsdag och fredag är jag ensam hemma för Kristoffer ska till Minnesota och snacka träbroar så då ska jag fundera ut något skoj att äta som inte han gillar och som jag kan frossa i. Stuvade makaroner eller potatismos, kanske. Svåra beslut :)

Translation: Tried Elsas great dish Towers of zucchini and eggplant with coliflower puré and tomato salad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar