måndag 22 oktober 2012

Bakväder

Det regnar ute idag. Har regnat nästan hela dagen faktiskt och jag känner att mitt intresse för att ge mig ut på en löprunda ligger i botten. Intresset för att ge mig ut och handla ligger också i botten, men det måste ju tyvärr göras. Jag tror jag ska våga mig på att baka något och då måste ingredienser inhandlas. Det kanske muntrar upp mig nu när inte vädret gör det.
20121021-IMG_3177Åt förresten en fluffig skapelse igår när vi besökte Dotty Dumpling's Dowry. Egentligen gick vi dit för att pröva deras hamburgare (överlåter smakutlåtandet av dessa till min käre make) men eftersom vi inte beställde några side orders så kände vi att vi hade plats över att pröva en liten fudge. Jag frågade vår servitris om det var stora fudge bitar och hon måttade en nätt liten trekant med händerna. Perfekt tänkte vi och beställde varsin. Vad jag inte visste var ju att jag borde ha frågat om 3D volymen i stället för 2D volymen... (Kan dock ha varit världens godaste fluffiga grädde!)

20121021-IMG_3178
Well, jag ska nog ändå inte ge mig på den efterrätten idag utan i stället pröva en snickers cheescake i stället. Utan tre ton fluffig grädde på, tack!

Translation: The weather reminds me of Gothenburg so I'm planning to cheer myself up by baking some sort of snickers cheesecake (and not the fluffy creamy fudge like the ones Kristoffer and I had last night). 5 points if you can spot anything but fluffy delicious cream on the pictures!

2 kommentarer:

  1. lina, hittar du recept i usa eller är dessa bak-påhitt beprövade favoriter från götet?
    jag vill också äta snickers-cheesecake..
    jag ska istället äta daim till "torka inga tårar utan handskar". om ni ännu inte kollat in på svt play, så gör det. skitbra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope inga beprövade grejer utan bara sådant som jag tycker verkar gott utifrån bilderna :) Just detta receptet som jag tänkte testa är från Go'kväll så det är ju lätt att hitta i fall du vill testa det.
      Är det en typisk snyftarserie/film som man behöver daim till för att kolla på? Kanske ska testa om du nu säger att den är skitbra :) Annars har jag precis börja kolla på Call the Midwife i väntan på Downton Abbey, också ganska bra. Och så har vi kollat igenom the West Wing nu. Snyft, det hade gärna fått fortsätta några säsonger för min del. kram

      Radera