tisdag 25 september 2012

Nytt land, nya maträtter, del 1

Jag tycker att det kan vara ganska svårt att komma på kreativa maträtter att äta så än så länge har vi kört på gamla vanliga beprävade rätter. Men det börjar bli dags att vidga sina vyer lite. Nytt land, nya möjligheter liksom. Nåja, lite har vi faktiskt testat. Inget banbrytande direkt men här kommer en kort redogörelse (snabbmaten lämnar jag till Kristoffer att redogöra för).


American pancakes/bluberry pancakes: Superenkelt att göra. Än så länge har vi kört på pancakemix +mjölk +ägg +frysta blåbär +massa sirap. Hur gott som helst. Vi äter det till frukost nästan varje dag.


Pasta med pesto- och avokadoröra: Okej, det här är ju inte heller så spännande och kanske inte heller en helt klockren rätt, men väldigt färggrann så därför fick den lov att fotograferas. Kanske ser mest ut som en skål med grön gegga och lite tomater på toppen här i och för sig...




Efter tips har jag börjat dela avokado i skalet i stället för på skärbrädan och det såg helt enkelt så gott ut så därför fick den bilden följa med här också.

Jag lovar att återkomma med mer lite mer amerikanska rätter så småningom. Vi tar tacksamt emot förslag.
/Lina

5 kommentarer:

  1. Jag är djupt imponerad av Din kreativitet..Jättekul att få följa Er visteöse..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du tycker vi är kreativa :)
      Själv tror jag att det bara kan bli bättre.
      kramar Lina

      Radera
  2. Idag gillar jag att vara anomym...innan jag riktigt vaknat och kammat mig......Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Kul med alla recept. Kan bara komma på Jambalaja som amerikansk maträtt och pumpapaj. Sen har dom ju en massa goda cupcakes och "småkakakor".Hoppas att du får en härlig dag idag. Här ösregnar det och man vill bara vara inne å mysa eller greja.Har köpt ny lampa till cykeln som ska monteras till höstmörkret. Stefan har kört till Stockholm,Tyresö,över dagen. Bara 100 mil!! Många kramar från Gerti o Stefanoss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ush, låter inget vidare med mörkret. Jag ska ge mig ut på en löprunda i solen nu :)
      Vi kan väl se om vi kan Skypa lite i helgen? kramar Lina

      Radera