söndag 30 september 2012

Farmers Market

Om fredagar är Fish Fry så är lördagarna i Madison vikta åt Farmers Market. Mellan 6am och 2pm fylls trottoaren runt hela Capitolium av lokala bönder, bagare, biodlare och allt däremellan. Folk från restaurangerna går ut med små vagnar för att inhandla färska grönsaker precis som varenda invånare i hela Madison. Nåja, de kanske inte alla har med sig små vagnar men de handlar ordentligt i alla fall.
(Klicka på bilderna för att öppna dem med flickr och kolla på fler)
Kristoffer på Farmers Market
Vi började vår premiärtur på farmers Market med uppladdningsbrunch på Graze där vi (Kristoffer) fick dricka lokalproducerad lemonad, äta pocherade ägg, hash browns och dricka varsin gigantisk kopp kaffe.

kål av olika slag
Allt såg så gott ut och jag önskade mer än någonsin att jag hade ett eget land med prunkande grönska

het chilli

Färggranna chillifrukter

vitlök


Fylliga vitlökar

brysselkål
Till och med brysselkålen såg ovanligt smaskig ut

potatis

Det fanns massa olika sorters potatis

vackra buketter
Jag ville köpa varenda bukett som gick att beskåda men det slutade med att vi att vi köpte en ”krans” med torkade blommor och majs som nu pryder köket.

Det här kommer vi definitivt göra igen!

Translation: We visited Madison Farmers Market and loved almost every bit of it

4 kommentarer:

  1. Hjälp vad det ser mysigt ut...
    Där skulle jag vilja vara...bara få njuta av alla färger..../Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Ja det var en väldigt mysig dag :)

    SvaraRadera
  3. åh vilka vackra bilder, lina. det ser underbart ut.
    nästan så att man börjar yra glatt om river cottage igen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen lite river cottage över det! Jag tänker så klart att mina egna framtida grönsaker och frukter kommer vara lika fina :) tills vidare är det dock ganska trevligt att bara promenera runt och titta på vad andra har lyckats med

      Radera