fredag 28 september 2012

Eagle Heights Community Gardens

Det ligger en stor trädgård (Eagle Heights Community Gardens) precis runt husknuten och jag brukar gå dit och sukta efter alla färggranna tomater, gigantiska pumpor och alla andra spännande växter. Det fungerar ungefär på samma sätt som kolonilotter, fast det finns inga byggnader där utom ett gemensamt förråd. Tyvärr kom vi hit lite sent för att kunna få ett eget land så det är "se men inte röra" som gäller för mig. Men drömma kan jag göra. Och göra låååånga listor på allt som jag ska planera i min (jaja, vår) framtida trädgård.



Nu ska jag ut och och springa för jag känner mig lite fredags-hurtig idag. Tror att Eagle Heights Community Gardens få bli starten idag.

Ha en skön fredag!
/Lina

Translation: Dreaming of my own garden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar